RECICLEM LOLI DE FREGIR

Des de l’escola hem començat un projecte nou, des de fa uns dies reciclem l’oli que utilitzem a casa.

Aquest projecte es basa en un programa d’educació ambiental, destinat als nens i a les nenes i a les seves famílies, que busca la conscienciació del greu problema ambiental que suposa un residu altament contaminant com és l’oli vegetal de cuina usat.

Es tracta d’un programa centrat en les escoles però obert a tothom, que no busca tan sols la sensibilització en els problemes ambientals sinó també la participació activa per col·laborar en la revaloració d’un residu cap a una font d’energia alternativa i molt menys contaminant: el biocombustible o biodièsel. Alhora fomentem l’economia social, creant feina i donant oportunitats a la inserció laboral de persones amb discapacitat i risc d’exclusió social.

Des del Centre Especial de Treball NOU VERD ens presenten a Claki, i ens donen a conèixer el projecte de Recollida d’oli vegetal de cuina usat a les Escoles

El procés a seguir és el següent: el vostre fill o filla rep a l’escola un Claki, un envàs per la recollida d’oli vegetal de cuina usat. Un cop l’envàs és ple d’oli, es retorna al contenidor específic que hi ha a l’escola, i a canvi es rep un nou envàs buit. (IMPORTANT: És un Claki per família).

L’horari per dipositar l’envàs al contenidor, situat a la recepció de l’escola, serà a les 9h, les 12h, les 15h o les 17h. És probable que en algun moment, no disposem d’envasos buits de recanvi, per tant, us agraïm la comprensió i l’espera fins a que l’empresa ens faciliti Clakis buits. Per qualsevol dubte, parlar amb la conserge (Irma). Per poder tirar endavant el projecte, és necessari fer un bon ús i manteniment de l’envàs.

El projecte està subvencionat per l’Ajuntament de la Pobla.